Winkelwagen Totaal: 0.00 €
0
Geen items in de winkelwagen
Catalog

FAQ. Vragen en antwoorden

Op deze pagina antwoorden wij op de veelgestelde vragen over het werk van onze online-shop, verzendkosten en levervoorwaarden, en ook medicijnen, die wij verkopen.

Indien u vragen heeft of meer over producten van onze online-shop te weten wil komen, kunt u ons gemakkelijk mailen.

Veelgestelde vragen:

Hoe kan ik een bestelling doen?

Heeft u een product gekozen, dan doet u deze in uw winkelwagen. Dan klikt u op de knop “Naar de kassa gaan” en dan wordt u naar het SSL-bestelformulier omgeleid. Na het invullen van uw e-mailadres, geeft aan waar de bestelling bezorgd moet worden. In de laatste stap kiest u de gewenste verzend- en betalingsmethode. Klik op de knop “Bestelling afronden”. Daarna wordt uw bestelling door onze serviceafdeling verwerkt.

Wat gebeurt er nadat ik een bestelling gedaan heb?

Nu wordt uw bestelling verwerkt. Na de inkomende betaling wordt de bestelling binnen 34 uur verstuurd.

U ontvangt drie e-mails over uw bestelling:

  •     Bevestiging van de bestelling;
  •     Bevestiging van de inkomende betaling;
  •     Bevestiging van de verzending.

Welke betaalwijzen worden bij u aangeboden?

U kunt tussen de volgende betaalwijzen kiezen: Creditcards Mastercard, Visa, Carte Bleue, American Express en bankoverschrijving. Na de inkomende betaling wordt uw bestelling binnen 24 uur toegestuurd.

Let er alstublieft op, dat het proces van de bankoverschrijving circa 3 dagen duurt.

Als de betaling met een creditcard gedaan wordt dan wordt uw bestelling dezelfde dag nog verstuurd.

Verzendkosten en levervoorwaarden

Verzendkosten en het online-recept zijn in de prijs meegerekend. Indien u uw bestelling bevestigt, wordt die binnen 24 uur verzonden. De bezorgingsdatum hangt af van uw woonplaats en van de plaats van de leveranciers, evenals van het tijdig binnenkomen van de betaling. Wij doen ons best, om uw bestelling direct voor uw deur in de loop van 4-12 werkdagen te bezorgen, afhankelijk van de leveringswijze. Uw bestelling wordt kosteloos per luchtpost of per brief bezorgd.

Wij verwerken geen bestellingen op feestdagen. Als u uw bestelling na 15:00 op vrijdag verstuurd heeft, dan wordt die de eerstvolgende maandag van de apotheek verstuurd.

Wat is de deadline voor het annuleren van een bestelling?

U kunt uw bestelling vóór het verzenden annuleren, door ons een e-mail te sturen. Als onderwerp “Vraag om annulering” invullen en uw bestelnummer aangeven. Wij kunnen de bestelling na de bezorging niet meer annuleren.

Hoe is het gegevens- en veiligheidsbeleid?

Bescherming van uw persoonlijke informatie heeft zonder uitzondering onze hoogste prioriteit. De data in ons online bestelformulier wordt per 256 bit-SSL (Secure Sockets Layer) versleutelt. Alle persoonlijke gegevens, evenals creditcard gegevens worden voorzichtig en maximaal beschermd verstuurd. Ons system heeft ook bescherming voor misbruik van de creditcards. Als personen creditcards misbruiken wordt dat onmiddellijk in de passende organen medegedeeld.

Regels voor e-mail verzending

Zeer vaak ontvangen klanten geen bevestiging of nieuwsbrief via de e-mail. Dat is normaliter omdat uw mailbox die e-mails blokkeert. Hieronder zijn 2 alternatieve oplossingen gegeven, hoe u dit probleem kunt verhelpen. Als u hulp nodig heeft, kunt u onze klantenservice bellen.

Op deze manier kunt u het e-mailprobleem oplossen:

    1. Controleer uw Spam-box. Indien daar onze e-mails staan, breng ze dan over naar de map “Postvak In”.

    2. Indien u een ander e-mailadres heeft, deel die dan met onze klantenservice support [at]kundendienst24.com. Bovendien kunt u zich tot de medewerkers van onze klantenservice wenden.

Wat kan ik van het online advies verwachten?

Eerlijk gezegd, vervangen onze adviseurs een doktersbezoek niet. De klantenservice kan de klanten desondanks de bijzonderheden van een bepaald medicijn beschrijven. U kunt ook het bestelproces en andere onduidelijke dingen bespreken, om niet in onduidelijkheid te blijven.

Is de verkoop van receptvrije geneesmiddelen over het internet legaal?

Onze apotheken hebben een officiële vergunning voor het verzenden van medicijnen naar alle landen van de wereld en werken met erkende apothekers, die professionele farmaceutische hulp bieden. Alle medicijnen worden alleen bij legale farmaceutische groothandels aangeschaft, dus u kunt er zeker van zijn, dat u dezelfde medicijnen ontvangt, die u in een apotheek zou bestellen.

Wat is het onderscheid tussen originele medicijnen en generische producten?

In tegenstelling tot de producenten van de originele medicijnen, dragen de generische producenten geen kosten voor onderzoek, ontwikkelingen, testen en reclame. Na het aflopen van de geldigheidstermijn van het bedrijfspatent voor originele medicijnen kunnen andere ondernemingen met de productie van deze medicijnen beginnen zonder grote inzet, omdat ze alleen maar de chemische formule moeten kopen. Het resultaat is de hoogste productiekwaliteit voor een fatsoenlijke prijs!

Waarom zijn generische producten goedkoper dan originele medicijnen?

Ze zijn goedkoper wegens het patentsysteem. Na de invoering staan de meeste medicijnen tot 17 jaar onder bescherming van de regering. Gedurende deze periode hebben andere ondernemers geen recht op verspreiding van dit medicijn, wat het mogelijk maakt voor de onderneming, dat het ontwikkeld heeft, om met de verkoop van deze medicijnen, alle ontwikkelingskosten terug te verdienen. Na het aflopen van het patent kan het farmaceutische bedrijf een verzoek indienen bij het beheer voor een genees- en voedingsmiddel ter verdeling van generische medicijnen.

Omdat er geen noodzaak meer is om de investeringsprijs terug te verdienen, kunnen andere bedrijven het medicijn 50-80 procent goedkoper dan het originele product aanbieden.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Nee. Volgens de federale wetgeving kunnen we geen recept plichtige medicijnen terugnemen. Indien het pakket beschadigd is of helemaal niet bezorgd is, sturen wij u de bestelling nogmaals toe op eigen kosten of terugbetaalde kosten.

Hoe kan ik de kosteloze bonus voor herhaalde bestellingen ontvangen?

Wij bieden onze klanten regelmatige special aanbiedingen van de online apotheek door middel van nieuwsbrieven. U kunt onze site dikwijls bezoeken om op de hoogte te blijven van onze aanbiedingen!

Hoe is de kwaliteit van generische medicijnen?

In tegenstelling tot het originele product zijn de generische medicijnen “therapeutisch gelijkwaardig”. Generische medicijnen moeten zowel hetzelfde getal aan chemische stoffen bevatten alsook de snelheid van de absorptie van de werkzame stoffen in de bloedbaan bewijzen. Soms kan een generisch medicijn een andere kleur of vorm in vergelijking met het originele medicijn hebben – deze onderscheiden beïnvloeden in geen enkel geval de werking van de medicijnen, maar worden alleen toegepast voor het om commerciële of patent-juridische redenen.